Sagen er bøf - vegetarbøf! Mine 10 favoritter + fifs til den gode kødfrie bøf


Sæt tænderne i en stor og saftig bøf - vegetarbøf!

Idag vil jeg dele mine 10 bedste opskrifter på vegetarbøffer.
Uanset om du kun vælger enkelte kødfridage eller om du er fuldblodsvegetar, så skal en vegetarbøf være en god smagsoplevelse.

Jeg har over en længere periode leget en hel masse med forskellige udgaver af vegetarbøffen og jeg har gjort mig nogle erfaringer undervejs som jeg vil dele med dig, det er nemlig slet ikke så svært at lave en lækker og smagfuld vegetarbøf hvis du bare tænker de 2 tip med, som jeg deler her:

1. SMAG: Vegetarbøffen skal tilsættes masser af smag fra krydderier og krydderurter, for at være en dejlig smagsoplevelse. Kød indeholder naturligt umami, den 5. grundsmag - den smag er du nødt til at tilsætte vegetarbøffen - det kan du gøre ved at tilsætte miso, grøntsagsbouillon, tamari, tomatpure og husk også at tilsætte masser af krydderier og krydderurter - bare brug dine favoritter her, det kan næsten ikke gå galt og du kan jo smage på farsen undervejs, en kæmpe fordel ved vegetarbøffer.

2. STRUKTUR: Blendede bønner har ingen strukrur overhovedet, for at få struktur i bøffen kan du tilsætte en masse groft revet grøntsager som fx. gulerødder, selleri, squash, rødbede og hakkede nødder - det tilsammen giver vegetarbøffen en dejlig struktur og bid, men også masser af smag.

Her kommer mine 10 favoritter - øverst oppe ser du hokkaidofrikadellerne og nu hvor det er græskarsæson må de vist hellere snart komme på menuen igen....

Har du en vegetarbøf favoit?


1. Hokkaidofrikadeller - øverste foto
2. Auberginekødboller
3. Ærtefrikadeller
4. Sweet potato & black bean veggie bøffer


5. Quinoadeller med sød kartoffel og tranebær
6. Sesamfalafler
7. Rødbedebøffer


8. Saftige vegetar bøffer
9. Karrybøffer
10. Greasy burgerbøf

FOTO & STYLING: Maria / Vanløse Blues

Etiketter: , , , , , , , , , , ,