LØRDAGS LUXUS: Gulerodskage smoothie



Man behøver ikke kagen for at få smagen - det er denne smoothie et fabelagtigt bevis på.

Den har alle de lækre smagsnuancer fra kagen, men den er helt igennem sund - så sund at du kan spise den til morgenmad, som et sundt mellemmåltid eller som en lækker hverdags dessert.






Sidste lørdag, da jeg delte opskriften på de lækre GULERODSKAGE COOKIES, nævnte jeg at mit næste projekt i "gulerodskage smag" ville være en smoothie og som sagt - så gjort! Og det stopper ikke slet ikke her ....! Jeg tænker at en gulerodkage chiagrød skal prøves eller hvad med en gulerodskage vaffel - hvad siger du? Hvilken en ville du smage?

Jeg foretrækker at lave mine smoothies tykke, så jeg skal spise dem med den ske, det giver en rigtig måltidsfølelse frem for hvis den blev drukket.
Fortrækker du at drikke din smoothie, så tilsætter du bare mere væske så den bliver mere flydende og kan drikkes med et sugerør - fordi sådan er en smoothie bare bedst ikke?



GULERODSKAGE SMOOTHIE BOWL:
- 1 portion

250 g gulerod
1 frossen banan
1 dl. mandelmælk eller kokosmælk ( x2 hvis du vil drikke den istedet )
2 dadler, uden sten
Frisk ingefær efter smag
1/2 tsk. kanel
1/4 tsk. kardemomme
1/4 tsk. stødte nelliker
Saften fra 1/2 lime

TOPPING:

Kokos, rosiner, chiafrø og evt. lidt revet gulerod

FREMGANGSMÅDE:

Kom alle ingredienser i blenderen og blend det helt jævt og cremet.

Hæld smoothien i en skål og top den med med kokos, chiafrø, rosiner og lidt revet gulerod hvis du har lyst.


Find flere lækre opskrifter til både morgenmad, frokost, aftensmad, snacks og søde sager i e-bog E-bog Hjernemad, og den kan blive din for kun 39 kr.

Hjernemad er en e-bog med 25 lækre og hjerneboostende opskrifter og har allerede solgt over 800 eksemplarer. Så vil du også gerne være knivskarp på øverste etage eller blot have 25 lækre opskrifter?  Så kan du læse mere om bogen og købe dit eksemplar her: HJERNEMAD

...... og hey - det er altså kun 39 kr den koster!


FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: Wilfa Raw Fuel blender
REGI: Lucie Kaas  / Gense

Etiketter: , , , , , , , , ,