Kødfri mandag: Vegetarisk sandwich spread


Der er noget, der kører på repeat herjemme....
Så snart den sidste broccolibolle er spist, bliver en ny portion sat i oven.
Jeg har nemlig et kæmpe flip med broccolibollerne!

Jeg spiser dem seriøst både morgen, middag og aften, de er jo for gode altså!
Om morgenen smører jeg en broccolibolle med tahin, ligger skiver af banan oven på, drysser med ristede sesamfrø og så lige et lille nib salt, haps! Sådan en lækker bolle spiser jeg næsten hver morgen sammen med en morgenmadssalat.

Til frokost bliver broccolibollen gerne smurt med most avokado og spist med en rest kylling fra aftenen før.
Men i dag til frokost, stod jeg uden sådan en rest kylling og så jeg den ide, at lave en vegetarisk sandwich spread med avokado og linser. Det kan virkelig anbefales! Cremet spread med masser af vegetabilske proteiner og selvfølgelig masser af god smag!

Til aften kunne broccolibollerne fx. blive brugt som burgerboller i en vegetarburger, bare for at blive i det kødfrie tema. Og avokado/linse cremen kunne bruges som spread.



Opskriften på den lækre sandwich spread skal du over på Urtekram bloggen for at finde:

Vegetarisk sandwich spread 


---

Foto & styling: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Opskrift: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Regi: Line Rønnest

Etiketter: , , , , , , , , , ,