{ BANANIS }




Cremet bananis med lækkert twist af kaffe.
Jeg er ret vild med kaffe/banan kombinationen. Se bare denne lækre kaffe/banan milkshake
Men i denne is er det ikke bare kaffe der er tilsat, næ jeg har været omme bagerst i skabet, har støvet en glemt flaske kaluha af og tilsat nogle lækre dråber af denne kaffelikør.
Har du ikke en flaske kaluha stående bagerst i dit køkkenskab, vil jeg mene at et espressoshot kan bruges istedet, men jeg vil klart anbefale kaluhaen og så har man også en god undskyldning for at lave sig nogle lækre White russians - eller bare meget mere af denne lækre is.

Til 2 portioner:

2 frosne bananer* i skiver
2 spsk kahlua ( kan erstattes af et espressoshot )
1/2 dl mandelmælk el. nougatmælk

Drys:

1-2 kvadrater Mørk kaffechokolade fra Savannah, fint revet
1 lille håndfuld ristede hasselnødder, fint hakket

Sådan gør du:

Kom de frosne bananer, mandelmælk og kahlua i en foodprocessor eller blender og kør til en cremet is, det tager ca. 1-2 min.
Fordel isen i 2 skåle, drys med chokolade og hasselnødder og server med det samme.

* Når dine bananer begynder at blive lidt for modne i frugtskålen, så skær dem i skiver. Kom bananskiverne i en frysepose og frys dem ned.
De frosne bananer kan blendes til denne cremede is, bruges i smoothies. De kan tøes op og bruges i pandekager, kager osv.

Etiketter: , , , , ,