HOT WINGS ( V + GF )


Snaskede, finger slikkende lækre og sunde hotwings – you won´t belive is´t healthy …..

My oh my, hvor har jeg glædet mig til at dele denne opskrift med dig.
HOLD. NU. OP. DE. ER. SYGT. GODE !!!! 

Jeg kan ikke beskrive hvor stor min begrejstring for de her er - ingen adjektiver ej heller CAPS LOCK kan beskrive det.

De er for vilde - intet mindre!
Ikke mere snak - bare handling! Afsted i køkkent med dig og lav de her!
Jeg er næsten overbevist om at du vil dele min begejstring.

Server disse hot wings som den ultimative snack – INGEN !!!! opdager det er blomkål og ikke kylling der gemmer sig bag den sprøde og snaskede dej!


BLOMKÅLS HOT WINGS
- snack til 2-3 personer 

1 stort blomkål, delt i mellem store buketter

DEJ:

300 g kikærtemel
4 dl vand
1 tsk. gurkemeje
1 tsk. paprika
2 tsk. flagesalt

BBQ sauce:

2 dl ketchup af god kvalitet fx Urtekrams
2 spsk. kokossirup eller  kokossukker
2 spsk. æblecidereddike
2 tsk. tamari ( glutenfri soya )
1 tsk. dijonsennep
2 tsk. sød paprika
2 tsk. røget paprika
1 skalotteløg, fint revet
1 fed hvidløg, fint revet
kokosolie til stegning

evt. 1 dl vand til at fortynde saucen med.

FREMGANGSMÅDE:

Tænd ovnen på 200 grader og kom bagepapir på en bageplade.

Rør alle ingredienserne til dejen sammen i en stor skål til en tyk dej.
Kom blomkålsbuketterne ned i dejen og vend det rundt så alle buketter er helt dækket af dejen.

Fordel blomkålen på bagepapiret, sæt pladen i ovnen og bag dem i 20-25 min. eller til dejen er helt fast.

Imens laves BBQ saucen.

Varm en gryde op til medium varme, tilsæt kokosolie og steg skalotteløget i 2 min. Tilsæt hvidløget og steg det med i 1 min.

Tilsæt alle de øvrige ingredienser og lad saucen stå og små simre imens blomkålen bager færdig.

Tag pladen ud af ovnen og skru nu temperaturen op på 225 grader.
Pensel buketterne med BBQ sauce på alle sider – gem resten af saucen til at dyppe hot wingsene i.
Sæt pladen tilbage i ovnen og bag dem i yderligere 10 min. eller til de er blevet lidt mørke i kanterne, fordi saucen karamelliserer.




FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria - Vanløse Blues for Costume
GEAR & GREJ: -
REGI: -

Etiketter: , , , , , , , , ,