NYTÅRSMENU 2015 ( VEGAN )


GODT NYTÅR !!!!!

Her på årets sidste dag vil jeg først og fremmest ønske dig et godt og lykkebringende nytår og takke dig for at læse med her i mit lille grøntsagsunivers.

Jeg vil samtidlig også dele min nytårsmenu, som jeg i aften skal servere i for Alma, mine veninde og hendes datter.

2015 har uden tvivl været det vildeste år i hele mit liv. 2007 var også ret vild, her blev jeg nemlig mor, men 2015 har den ene store begivenhed fuldt den anden og jeg er så evig taknemmelig for alt det spændende jeg får lov til at opleve og det er kun på grund af bloggen og det faktum at alle I dejlige læser, der dagligt klikker Jer ind for et skud grøntsagsinspiration - tak er kun et fattigt ord her, derfor får I det med fede bogstaver, capslock og udråbstegn: T A K !!!!

Den største begivenhed i 2015 var naturligvis udgivelsen af min første kogebog Geniale Grøntsager.
Det har længe været en stor drøm for mig at udgive min helt egen kogebog og i 2015 gik den i opfyldelse, og igen må jeg takke Jer uendeligt mange gange, fordi I har simpelhen taget så godt imod den.  TAK!

Første oplag var på 3000 bøger, julesalget og bare salget generelt har været så fantastisk, og det betyder at der ikke mange bøger tilbage af det første oplag - at skulle sende min bog til genoptryk vil være den største succesfølelse, så det håber jeg går i opfyldelse i 2016.

Jeg er så spændt på hvad 2016 kommer til at bringe, jeg har allerede spændende nyheder, som jeg ikke er helt klar til at dele endnu, men det bliver så mega spændende og jeg kan næste ikke vente med at komme igang. Måske du kan gætte hvad det er?

Nå nu blev det til en stor takke tale, nu vil jeg dele nytårsmenuen.

En vegansk nytårsmenu med et asiatisk og rullet tema, se bare her:



SNACKS til Dronningens Nytårstale

Wasabi kikærter
Spicy cashewnødder
Hjertesalat hapsere med mango, avokado, rødløg chili
Edamamebønner i bælg



FORRET:

Miso suppe



HOVEDRET:

Friske forårsruller
Bagte forårsruller med masser af grøntsager (hvidkål, gulerod, peberfrugt, Portobello svampe)
Kinaradiseruller med ærtecreme
Noriruller med quinoa, rødbedespirer og søde kartofler


Dips:

Sød chili sauce fra Urtekram
Peanutbutter dip
Miso dip
Soya/sesam ingefær dip

DESSERT:

Mango/bananais med kandiserede peanuts

GODT NYTÅR  !!!!

Etiketter: , , , , , , , , ,