Græskarsuppe med peanutkikærter



Varm dig på en skål lækker græskarsuppe efter en tur ude i efterårets regn og rusk og top den med de lækreste kikærter ristet i peanutbutter.

Så skal jeg da lige love for det blev efterår, sådan nærmest fra den ene dag til den anden.
Det er jeg faktisk slet ikke så ked af, jeg er nemlig vild med efteråret!
Jeg er dog ikke vild med øs regnvejr fra morgen til aften, men jeg elsker efterårets farver, det begyndende mørke, hygge med stearinlys og alle de dejlige grøntsager denne årstid byder på.

Da jeg for et par uger siden stødte på hokkaido græskaret på min indkøbstur, var det også næsten med hvin og jubel det kom ned i kurven og jeg vidste med det sammen at jeg skulle lave suppe af det.
Det er altid et godt sted at starte med at bruge græskaret til suppe - det er et sikkert hit herhjemme.
Men græskarfritter eller bagte græskartern i salaten er virkelig også noget jeg elsker!

Hvad bruger du græskaret til?


Opskriften på den lækre suppe finde du over hos Costume:

GRÆSKARSUPPE MED PEANUTKIKÆRTER



FOTO & STYLING: Maria / Vanløse Blues
OPSKRIFT: Vanløse Blues for Costume
REGI: Broste

Etiketter: , , , , , , , , ,