Comfort Food Veggie bowl - bagte lune grøntsager


Comfort food i grøntsagsforklædning, serveret med min all time favorit dressing: tahindressing!


I mit køleskab finder man altid et glas tahindressing, altså lige med undtagelse af når man ikke gør - men det betyder bare at det lige er blevet tømt og at jeg skal til og lave en ny portion.
Seriøst - den dressing kan jo få alt til at smage himmelsk! Og kommer du den ovenpå bagte søde kartofler, så føles det lidt som om man er kommet i grøntsags himlen.

Jeg er vild med grøntsager i deres rå form, men på en kold efterårsdag sætter min krop meget stor pris på at få grøntsagerne lune og derfor lavede jeg til frokost denne lækre sammen sætning, det smagte så skønt at jeg var nødt til at lave det igen til aftensmad og det kan ikke vare længe før den skal laves igen, så mums er den!


Bagte lune grøntsager:
- 2 personer

3 små søde kartofler
300 g grønne bønner, fra frost
1 broccoli
100 g spinat

3-4 spsk. tahindressing
2 spsk ristede sesamfrø
evt. fint hakket persille
oliveolie
salt og peber

FREMGANGSMÅDE:

Tænd ovnen på 200 grader og kom bagepapir på en bageplade.
Vask de søde kartofler, skær dem i mindre tern, kom dem på bagepladen og vend dem med olivenolie, salt og peber.
Sæt pladen i ovnen og bag kartoflerne i ca. 10 - 15 min, eller til de er gyldne og møre.

Skyl og slyng spinaten og anret det i 2 skåle.

Steg bønnerne i lidt olivenolie på en varm pande i 5-8 min.
Del broccolien i mindre buketter og steg den sammen med bønnerne i 5 min.

Anret de stegte og bagte grøntsager ovenpå spinaten, drys med sesamfrø og persille og server tahindressingen til.

Spis salaten som den er, gør den mere fyldig ved at tilsætte fx. kikærter eller server den som tilbehør til kød, fisk eller vegetarbøffer.




FOTO & STYLING: Maria / Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria / Vanløse Blues
REGI: skåle fra Notre dame / bestik fra Gense

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,