Misosuppe - intens suppe på ingen tid


Misosuppe - sundt, lækkert og lynhurtigt.

Fyld en skål med masser af grøntsager og hæld den varme misosuppe over - det tager ingen tid og smager som noget der har kogt i flere timer.


Jeg har haft et par uheldige episoder med miso, men efter et event hvor jeg fik en hyggelig sludder med Louisa Lorang, anbefalede hun mig Barley Miso fra Clearspring. Den har fuldstændig ændret mit forhold til miso. Nu er misoen er ligesom vokset på mig, nu bruger jeg det glædeligt i dressinger og som glacering på auberginer. Og nu er turen så kommet til misosuppen. 

Hold nu op hvor smager det godt - sådan lidt, hvor har du været hele mit liv?
Og så er det så simpelt, så hurtigt og så helt igennem fantastisk lækkert!

Så hvis du ikke allerede har miso i dit køkken, så vil jeg klart opfordre dig til at anskaffe det - det en lille mirakelmager i madlavningen og så har den også vanvittig mange sundhedsfremmende fordele.


MISOSUPPE:
- 2 personer

Suppe:

2-3 spsk miso - alt efter hvor markant en smag du ønsker
2 tsk fint revet ingefær
Saften fra 1 lime
2 spsk tamari
1 liter kogende vand

Fyld:

2 portobello svampe, i skiver
2 forårsløg, i tynde skiver
2 dl edamamebønner
2 håndfulde bønnespirer
1 grøn chili, i tynde skiver
1 squashnudler - samme fremgangsmåde som squashetti

Koriander til servering

Fremgangsmåde:

Lyn steg svampene på en tør varm pande til de er møre, men stadig har bid og anret dem i bunden af 2 skåle. Fordel ligeledes forårsløg, edamamebønner, bønnespirer, chili og squash nudler i de 2 skåle.

Bring vandet i kog i en gryde.
Pisk imens misoen sammen med tamari, limesaft og ingefær.
Når vandet i gryden koget tages den af varmen og misoblandingen røres i.

Hæld misosuppen over grøntsagerne og pynt med frisk koriander.
Server evt. tangsalat til suppen.



FOTO & STYLING: Maria / Vanløse Blues
OPSKRIFT: Maria / Vanløse Blues
REGI: Broste / Ditte Fischer


Etiketter: , , , , , , , , , , ,