KØKKEN BASICS: Broccolipizza



Hvordan laver man broccoli pizzabund? - det skal det blandt andet handle om idag.

Det som det også skal handle om, er at Linn - Frk. Kræsen idag udkommer med sin første kogebog Mad for begyndere - en kogebog, der som titlen ligger op til er mad, som er let at lave. 
Bogen er fyldt med lækre opskrifter, som i flotte billedguides trin for trin guider dig igennem alle opskrifter i bogen.  
Så flot, smukt og genialt. Så som hyldest til Linn, hendes flotte kogebog og hendes fantastiske opskrift billedguides, har jeg idag lavet en lille guide til hvordan man laver en broccoli pizzabund, jeg håber I syntes om den?

Og imorgen deler jeg 2 opskrifter fra Mad for Begyndere - 2 opskrifter, som er helt perfekte til weekenden  - se med imorgen, det bliver godt!

BROCCOLI PIZZABUND:
- 1 bradepande

1 broccoli, incl stokken
2 æg
1 tsk salt
1 tsk oregano
4 spsk loppefrøskaller

FREMGANGSMÅDE:

Del broccolien i mindre buketter og hak det helt fint i en foodprocessor eller af flere omgange i en mini hakker.

Bland den fint hakkede broccoli sammen med æg, salt, oregano og loppefrøskaller.
Lad dejen stå og samle sig i 10 min.

Tænd ovnen på 200 grader og kom bagepapir på bagepladen.

Smør dejen ud på bagepapiret med den dejskraber.
Sæt pladen i ovnen og bag den i 25 - 30 min.
Alle ovne bager forskeligt så hold øje med den.
Bare se min bund, den blev lidt mørk i den ene side.

Bunden er færdig når den føles fast og kan slippe papiret.

Nu er det op til dig hvad du vil komme på din pizza - længere nede kommer jeg med nogle eksempler  til toppings og på søndag giver jeg opskriften på min all-time favorit pizza - stay tuned!






TIP - Se forslag til toppings her:

Laks, dadler, gedeost og kapers
Parmaskinke, oliven og mozzarella
Kødboller og pesto
Ærtecreme, laks og bønnespirer
Tomat-artiskok creme, aubergine og svampe - VEGAN


FOTO & STYLING: Maria / Vanløse Blues

Etiketter: , , , , , , , ,