Friske forårsruller med jordbær og rødbedespirer



Fyld dine friske forårsruller med sommer søde jordbær, smukke rødbedespirer og dyp dem i en delikat jordbær-miso dip. Perfekte til forret, let frokost eller som en del af en thai inspireret tapas.


Efter succesen med de de første friske ruller har jeg været en ganske ivrig ruller.

Enhver undskyldnig for at pakke en masse grøntsager ind i rispapir, for at dyppe dem lækre dips er blevet udnyttet - det er jo dippen, der gør den helt store forskel for rullerne, uden dip er rullerne ikke nær så spændende, så du må endelig sørge for at have rigeligt med dip. Aldrig gå ned på dip....

I mit tidligere indlæg med friske forårsruller serverede jeg de 3 helt klassiske dips til rullerne, så denne gange havde jeg lyst til at prøve at lave en dip med miso, en japansk fermenteret pasta, som smager godt i dips og supper.

I min jordbær bakke lå der nogle lidt triste jordbær. Ikke triste nok til at lide skraldespandsdøden, men heller ikke pæne og faste nok til at komme i rullerne, derfor kom jeg på den idé at komme dem i dippen sammen med misoen -  et helt igennem fantastisk resultat, som jeg kun kan anbefale dig at prøve.

Jordbær-miso dippen er ikke kun god til friske forårsruller, men kan også bruges som dressing til salater, så skulle du mod forventning ikke have spist alt sammen til rullerne, så prøv den på salaten - det er virkelig mums!



Friske forårsruller med jordbær, rødbedespirer og jordbær-miso dip:
- 5 ruller / 2 personer

5 stk rispapir
5 jordbær, i skiver
1 bakke baby leafs
1 bakke rødbedespirer (eller andre spirer)
1/2 agurk, i tynde stave

Fremgangsmåden finder du her: Friske forårsruller - rispapirruller

Jordbær-miso dip:
- nok til 5 ruller

10 jordbær
1 spsk miso - fx. Barley Miso fra Clearspring
1 spsk tahin
1 spsk tamari - glutenfri soya
Saften fra 1 lime

Fremgangsmåde:

Blend alle ingredienser sammen i en mini hakker eller foodprocessor.

Server dippen til de friske forårsruller, gerne med edamammebønner til.




Foto & styling: Maria / Vanløse Blues
Opskrift: Maria / Vanløse Blues
Regi: Casalinga / Broste

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,