Lynstegt fennikel med vandmelon og græskarkerner


Fennikel hører iblandt mine absolutte favorit grøntsager. 
Jeg kan ikke handle ind uden at der sniger sig minimum 2 stykker ned i min indkøbstur. 
Og når jeg ikke spiser smoothiebowls til morgenmad, som min Instagram (@vanloseblues)så tydeligt afslører, så består min morgenmad ud over vafler, gerne af en morgenmadssalat af fennikel med grape, mynte og ristede sesamfrø, det er altså en morgenmad med saft og kraft.

Og apropos Instagram, så var det også her jeg fik inspirationen til denne lækre salat. 
Da Ulla - som har profilen @frausvensson, flashede denne salat i sidste uge, vidste jeg med det samme at det lige var en for mig - og det kan siges meget kort, den skuffede på ingen måde. Mums den var lækker! 

Jeg valgte at tilsætte lidt dild, fordi dild og fennikel er bare det perfekte match. Men bruge endelig andre friske krydderuter og lidt feta vil vil absolut ikke gøre salaten fortræd... 



Lynstegt fennikel med vandmelon og græskarkerner:
- tilbehør til 4 personer

2 fennikel
1/2 vandmelon
1 håndfuld græskarkerner
1 potte dild
Kokosolie til stegning
Salt og peber

Halver begge fennikel og skær dem i tynde skiver, gerne på et mandolinjern. 
Hak dilden fint og skær vandmelonen i mundrette stykker.

Varm en pande op til høj varme. Rist græskarkernerne på den varme og tørre pande til de begynder at poppe. Hæld dem på en tallerken og sæt dem til side.

Kom kokosolie på den varme pande og steg fennikelskiverne i 2-3 min under omrøring. Krydr med salt og peber og vend dilden i.

Anret salaten i en skål eller et fad og fordel vandmelon og græskarkerner oven på.

Server salaten som tilbehør til alt lige fra fisk til stor bøffer.










Foto & styling: Maria / Vanløse Blues
Opskrift: inspireret af Ulla Lentz Svensson @frausvensson
Regi: Kähler

Etiketter: , , , , , , , ,