7 sunde smoothies du og din fordøjelse vil elske



Hvis du følger med på min Instagram (@vanloseblues) så har sikkert du allerede set, at jeg den sidste uge, har startet min morgen med en smoothiebowl, altså en smoothie, der er lavet så tyk at den kan spises med ske fra en skål og gerne med en masse forskellige toppings på. Sådan foretrækker jeg den nemlig. På den måde føles det lidt som at spise en skål yoghurt, skyr eller havregrød og overhovedet ikke som en masse grøntsager, som det jo ret faktisk er.

Årsagen til at jeg er startet sådan er at jeg er blevet spurgt om jeg ville teste Valleforce Berry fra A.Vogel. Valleforce Berry er et kosttilskud, der bla. indeholder valle og calcium, som begge er med til at gavne fordøjelsen. En god fordøjelse er vigtig af rigtig mange årsager. Vores velvære og immunforsvar er afhængig af at fordøjelsen virker optimalt. Fordøjelsen er samtidig også en meget følsom sag, der skal ikke ret meget til at den kommer ud af balance, og når fordøjelsen er ude af balance, så kommer vi også selv ud af balance. Her kan et par daglige skefulde Valleforce hjælpe med at opretholde den gode balance.

OG DET VIRKER!!!

Allerede efter den første dag kunne jeg mærke en tydelig forskel i min mave. Jeg følte mig meget lettere og mere energisk. Og nu efter 7 dage er jeg afhængig! Jeg kan ikke mindes hvornår jeg sidst har haft det så godt i min mave. Det er en fantastisk følelse som jeg bestemt har tænkt mig at vedligeholde.

Valleforce Berry smager rigtig godt bare ved at blande det i et glas vand, men man kan også komme det i en smoothie med masser af grøntsager, frugt og sunde fedtstoffer. Og sådan en smoothie er faktisk også rigtig gavnlig for fordøjelsen. De mange fibre som grøntsagerne indeholder bliver meget lettere for maven at fordøje når de er blevet blendet.

Her kommer ospkrifterne på de 7 skønne smoothies jeg har spist den sidste uge.
Fremgangsmåden er ens for alle - alt blendes sammen til konsistensen er helt cremet og flydende.

Det er en god ide at placere de frosne ingredienser nederst, så hældes væsken ved og så kan alle de øvrige ingredienser kommes ovenpå. Start med at pulse det et par gange så blenderen kan få knust det frosne. Fyr så op for fuld fart til konsistensen er cremet. Det kan være nødvendigt at stoppe et par gange undervejs for at røre lidt rundt i det så blenderen kan få det hele med.


MONDAY boost:
- 1 glas/skål

1/4 frisk ananas, uden skræl
250 ml gulerodssaft
Saften fra 1/2 citron
3 cm ingefær
1 avokado
1 håndfuld basilikum blade
1-2 spsk Valleforce Berry



KILLER KALE: 
- 1 glas/skål

1 stor håndfuld grønkål, uden stilken
1/2 squash
1/2 banan, gerne frossen
1 lille håndfuld frosne jordbær el. blåbær
2 dl vand
1-2 spsk Valleforce Berry




GREEN DREAM:
- 1 glas/skål

1 granny Smith æble, uden kernehus
1 stor håndfuld spinat ( 50 g )
1 håndfuld persille
1 dadel, uden sten
2 dl mandelmælk
1-2 spsk Valleforce Berry




BLUEBERRY FESTIVAL:
- 1 glas/skål

100 g frosne blåbær
1 stor håndfuld spinat ( 50 g )
1 dl kokosmælk
2 dl mandelmælk
2 dadler, uden sten
1-2 spsk Valleforce Berry




JUST BEET IT:
- 1 glas/skål

2 små rødbeder, skrællede
1 avokado, uden skræl og sten
Saften fra 1/2 citron
2 spsk kakaopulver
2 dl mandelmælk
1-2 spsk Valleforce Berry

SUMMER SWEET:
- 1 glas/skål

1/2 mango - gerne frossen
1/2 banan  - gerne frossen
4 store blade romainesalat ( kan erstattes af spinat el. grønkål)
Saften fra 1 appelsin
1 lille håndfuld mynte
1-2 spsk Valleforce Berry

MELLOW YELLOW:
- 1 glas/skål

2 stængler bladselleri
1/2 squash
1/2 frossen banan
2 kiwi
1 dl kokosmælk
1-2 spsk Valleforce Berry




// Valleforce Berry er modtaget i gave, men holdningen til produktet er helt mit egen //


Etiketter: , , , , , , ,