M O R G E N M A D S S A L A T


Det kan vel næppe komme bag på mange, at en grøntsagspassionist som jeg, også spiser salat til morgenmad...

Det kan måske være grænseoverskridende for mange, at starte dagen sådan, jeg syntes nu det er fantastisk at starte dagen med en skål frisk salat. Og den energi man får af de friske sager, ja den får man vist næppe af en skål havregryn med rosiner og skummetmælk...

Min morgenmadssalat er ret simpel og bliver gerne lavet ud fra det jeg sådan lige har i køleskabet. Men efter jeg lavede den lækre choko organge granola, er min morgenmadssalat gået hen og er blevet lidt at et festmåltid. Det smager nemlig helt fatastisk godt, at drysse et par skefulde granola hen over salaten. Det giver en utrolig dejlig smag og et vidunderlig knas til salaten, og hvem siger at granola kun er foreholdt som drys til mælkeprodukter. Nej giv du morgenmadssalaten et drys og bliv overrasket over hvor godt det er!

Husk på, morgenmad er ikke forbeholdt visse typer mad, morgenmad er jo bare mad om morgenen!

Morgenmadssalat:
- 1 person

2 håndfulde spinat
3 stængler bladselleri
1/4 agurk
1 håndfuld blåbær
1 spsk granatæblekerner
2 spsk choko orange granola

Skyl og slyng spinaten og skær den i strimler. Skyl bladsellerien, skræl den på den takkede overside med en tyndskræller og skær den i tynde skiver. Skyl agurken og skær den i tern.
Anret spinaten i en skål, top med bladselleri, agurk, blåbær, granatæble og granola.
Jeg kan godt lide et syrligt twist, så jeg kommer gerne lidt æblecidereddike på. Syntes du det bliver for syrligt om morgen, så kan det sagtens undlades

Til salaten kan man spise alt fra en omelet, et par blødkogte æg, en skål skyr, en portion chiagrød eller som her, og som også er er min ultimative favorit lige for tiden, en broccolibolle, smurt med tahin, toppet med skiver af banan og drysset med ristede sesamfrø. - Hvor mærkeligt det end må lyde, så er det anbefalelses godt!

En anden morgenmadssalat, som også bare et helt fantastisk er denne morgenmadssalat med tomat og banan - lidt sjov kombination, men prøv den, det er så godt!



Foto & styling: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Regi: Broste / Bloomingville / Line Rønnest

Etiketter: , , , , , , , , , , ,