Lørdags luxus: Choko orange chiagrød


Dessert til morgenmad, anyone?

Choko/orange kombinationen og jeg, er slet ikke færdige med hinanden endnu.
Næ, nu har jeg også givet en chiagrød smag af det, og det kan man bestemt godt være bekendt skulle jeg hilse og sige...
Er du derimod, ikke så vild med choko orange, så skal jeg da lige skynde mig at beklage overfloden af opskrifter med netop det, her på bloggen den sidste tid.
Men kender du ikke det, når man er blevet hooked på en smag, så har den det med at snige sig ind her, der og alle vegne? - sådan har jeg det ihverfald.
Derfor kører choko/orange på alverdensmåder, broccoliboller og squashetti på repeat herhjemme. Altså for mit vedkommende, Alma har det lidt på sammen måde, hun vil bare gerne have tomatsuppe med creame fraiche og hjemmelavede brødcroutoner til, hele tiden. Og sådan er vi jo så forskellige.

Choko Orange Chiagrød:
- morgenmad til 1 person

2 spsk chiafrø
Saft og skal fra 1 appelsin
1/2 tsk vaniliepulver
2 tsk kakao

150 g skyr el. Græsk yoghurt
2 spsk choko orange granola
Friske blåbær

Sådan gør du:

Du starter om aftenen inden du går i seng med at sætte Chiafrøene i blød i appelsinsaft, appelsinskal, kakao og vaniliepulver. Spæd evt til med vand eller mælk hvis appelsinen ikke gav så meget saft.
Rør blandingen godt sammen og stil den på køl.

Om morgenen rører du 150 g skyr sammen med de udblødte chiafrø, smag grøden til med vanilepulver, kakao og appelsinsaft.
Top grøden med choko orange granola og friske blåbær og nyd en luxuriøs morgenmad.
Server evt. et par æg eller morgenmadssalat til chiagrøden.



Se flere eksempler på chiagrød her:

Chiagrød med kaffesmag
Chiagrød med chai & æblemos
Chiagrød med koldskålssmag
Chiagrød med nougatmælk

Foto & styling: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Opskrift: Maria Engbjerg / Vanløse Blues
Regi: Broste / Line Rønnest







Etiketter: , , , , , , ,