Ovnbagte grøntsager & bearnaise dip


Kender du det? - man har fået sig et food crush på en bestemt madvare og pludselig planlægger man alle sine måltider omkring den ene ting?

- Sådan har jeg det med denne bearnaisedip!
For nøj hvor er den G.O.D!!!!

Kold og cremet dip, med den gode bearnaise smag og som vil få dig til at række ud efter flere grøntsager, for at få lige lidt mere af den gode dip.

Jeg har længe gået en lang bue uden om bearnaise, jeg troede,  jeg ikke kunne lide estragon.
Sådan hang det dog ikke sammen, jeg kan bare slet ikke lide sovs. Ikke så meget smagen, men mere den der varme og klistrede konsistens jeg ikke er så stor fan af.
Tilgængæld er jeg rigtig, rigtig glad for kolde og cremede dips og denne bearnaise dip er strøget direkte ind på en 1. plads! Uhm den er god, men det har jeg vist allerede sagt...

Denne gang blev den serveret med ovnbagte grøntsager, og iaften tænker jeg den skal servers sammen med de gode bønnefritter, jeg glæder mig allerede....


Bearnaise dip:
- nok til 4 personer

2,5 dl skyr/creme fraiche/græsk yoghurt
2 spsk mayonaise ( jeg bruger Hellmann's)
1 lille skalotteløg, fint revet
1 tsk dijonsennep
1 spsk bearnaise essens
3 spsk fint hakket frisk estragon
Salt og peber

Rør alle ingredienserne sammen og smag til med salt og peber.
Opbevar dippen i en lukket beholder i køleskabet, hvor den kan holde sig 3-4 dage.

Ovnbagte grøntsager:
- tilbehør til 4 personer

2 broccoli
4 store gulerødder
Olivenolie
Salat

Tænd ovnen på 200 grader.

Skræl gulerødderne og skær dem i grove stykker.
Del broccolien i buketter, skræl stokken og skær den i skiver.

Kom grøntsagerne på en bageplade med bagepapir og vend dem med olivenolie og salt.
Sæt pladen i oven og bag grøntsagerne møre og gyldne, det tager ca. 20-25 min.

Server de ovnbagte grøntsager sammen med bearnaise dippen som et oplagt tilbehør til hakkebøffer eller frikadeller.

Etiketter: , , , , , , , , , ,