Lørdags luxus: Snack nødder


Til denne uges lørdags luksus skal du hverken have gang i røreskåle, køkkenmaskiner eller ovn.
Alt den kræver er dine yndligsnødder, rosiner, kanel, kakao og en frysepose og så er du næsten allerede færdig, engang imellem må det bare gerne være nemt ikke?

Det er på ingen måde rocket science det her, men nøj det er godt!

Nødder og rosiner er jo i sig selv en sund og skøn snack, men bliver de blandet med kakao og kanel, så bliver de lige løftet op til et højere niveau.
Kakaoen har også den fordel at man ikke bare kan spise løs, man bliver simpelthen hurtigere mæt og kanel har den gode engenskab at det stabilisere blodsukkeret.
Så kakao/kanel nødder og rosiner er en super snack når du mangler lidt sødt ude på de sene eftermiddags timer.

Alma er helt vild med de her, hun kalder dem slik nødder. Hun syntes de smager lige så syndigt som slik og syntes jeg er den sejeste mor, når jeg har givet hende en lille pose med til hendes 10' er madpakke i skolen. Jeg selv er vild med at komme dem på min morgenmad eller bruges dem som toppings på salater.

Et lille tip til rosinerne, jeg vil virkelig anbefale at anvende de nye Muscat rosiner fra Urtekram.
Det er uden tvivl det bedste rosiner jeg nogen sinde har smagt og jeg ved de lige nu findes som spotvare i mange Netto butikker.

Snacknødder med kakao & kanel:
- 1 stort glas & mange portioner

4 dl blandede nødder - brug dine favoritter
2 dl Muscat rosiner fra Urtekram
2 spsk kakao
2 spsk kanel

Sådan gør du:

Kom kakao og kanel i en stor frysepose, bland det lidt rundt.
Kom nødder og rosiner i og ryst nu posen rigtig meget.

Hold en si over en skål og hæld nødde/rosin blanding i, for at fjerne den overskydende kakao/kanel blanding. Gem den overskydende krydderiblanding og kom nødde/rosin blanding på glas.

Spis dem som snack, brug dem som topping på morgenmaden eller i salater.
Blanding bliver lige endnu en tand bedre hvis nødderne ristes først.

* rosinerne i indlægget har jeg fået af Urtekram fordi jeg er Øko blogger for dem, men holdningen er helt og aldeles min egen. De rosiner er bare sygt gode! 

Du kan finde økologen her: Maria Engbjerg Økoblogger




Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,