Lørdags luxus: Peanutbutter cookies


Hjemvendt fra en frisk gåtur i efterårsvejret, sofaen og Netflix lokker med eftermiddagshygge.
Og hvad passer bedre til det, end hjemmebagte cookies?
De er lyn hurtige at mixe sammen og skal kun bage i 20 min. 
Så imens familien forsøger at blive enige om hvem der skal sidde i sækkestolen og om det er Krummerne, Min søsters børn eller Far til 4 der skal ses, ja så har du fået bagt cookies. 
Og jeg garanterer at ingen vil ligge mærke til at de er bagt med kikærter. De smager helt vidunderligt af peanuts og chokolade og har den helt rigtige cookie konsistens. Sprøde uden på og bløde inden i!

Er du mere til en ren chokolade cookie så skulle du prøve mine Chocolat Bean cookies.


Peanutbutter cookies:
- 8 stk

1 dåse kikærter el. 240 g udblødte og kogte
60 ml æggehvide ( svarer til 2 æggehvider )
30 g crunchy peanutbutter
30 g mørk chokolade
50 g sukrin gold
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniliepulver
30 g  peanuts

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 180 grader.
Kom bagepapir på en bageplade.

I en foodprocessor køres kikærter og æg til en cremet konsistens.
Tilsæt peanutbutter, sukrin gold, bagepulver og vaniliepulver og blend igen.
Hak chokoladen og peanutsene groft og rør det i dejen med en ske.

Med 2 spiseskeer sættes 8 klatter på bagepladen, smør dejen lidt ud.
Sæt pladen i ovnen og bag cookiesene i 20 min.

Lad cookiesene afkøle lidt på en bagerist, inden de nydes med et glas koldt mælk.

TIP: konsistensen på kagerne er bedst når de er nybagte, men smagen fejler bestemt ikke noget, selv når de er blevet bløde. Ellers kan sprødheden genopfriskes ved at give dem en ny tur i ovnen ved 200 grader i max 5 min.


Etiketter: , , , , , , , , ,