Kødfri mandag: Spicy spinat suppe


Kender du den reklame, hvor der bliver sagt møgvejr = mouvejr?

Meget kan man sige om både reklamer og færdigretter, men konceptet passer nu meget godt ikke?
Når regnen pisker ned og det blæser og rusker udenfor, så er det skønt at kunne lune sig på en varm skål suppe ikke?

Jeg elsker en god suppe, jeg syntes det er helt fantastisk med alle de smagsindtryk man kan få i en muldfuld. Men jeg har det også tit sådan, at jeg savner noget at tygge i, derfor laver jeg altid en topping til suppen, som tilfører noget bid. Og fordi det i dag er kødfri mandag blev det til kidneybønner, det kunne også sagtens være en rest kylling eller laks, som jeg har gjort her på broccolisuppen.

Spicy spinat suppe: 
- 4 portioner til forret / 2 portioner til hovedret

1 pose frisk spinat
1 broccoli
1 dl kokosmælk
1 chili
2 fed hvidløg
2 tsk herbamere bouillon
1/2 l Vand
Salt og peber

Topping:

1 dåse kidneybønner
Nigellafrø
Fint hakket chili eller chiliflager

Server også en broccolibolle til suppen!

Sådan gør du:

Varm en stor gryde op til medium varme. Smelt lidt kokosolie og steg hvidløg og chili meget kort.
Hæld vand (gerne kogende) på og rør bouillonen ud heri.
Tilsæt broccoli og spinat og lad det koge i 5 min.
Blend suppen med en stavblender og tilsæt kokosmælk.
Varm suppen igennem og smag til med salt og peber.

Anret suppen i skåle og top med kidneybønner og giv suppen et drys nigellafrø og chili!

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,