Græskar med granatæble & karryristede cashews


Selv efter en hel uge med græskar på menuen, stort set dagligt, ja så er jeg overhovedet ikke træt af det endnu. Ude i mit køkken der stadig et butternutsquash tilbage og jeg tænker at det ikke bliver længe det kommer til at ligge der. Jeg er bare pjattet med græskar, men det er jo også fordi man kan lave så mange fantastiske ting med græskar. Se bare på hummusen, bollerne og kagen! Eller hvad med suppen! En ting man bare altid skal gøre med et græskaret, er at tilføre masse af krydring, både salt, som andre krydderier. Et græskar er nemlig meget fersk i smagen, så hold endelig ikke tilbage med krydderierne!

Ovnbagt hokkaido med garantæble:
- tilbehør til 2

1 hokkaido
1 spsk Garam Masala
Olivenolie
Salt

Drys:

3 spsk granatæblekerner
1 spsk nigellafrø
2 spsk groft hakket bredbladet persille

Karryristede cashews:

100 g cashewnødder
Saften fra 1/2 citron
1 tsk flagesalt
1 tsk god karry

Sådan gør du:

Tænd ovnen på 200 grader.

Halver hokkaidoen, skrab kernerne ud med en ske og skyld hokkaidoen grundigt.
Skær hokkaidoen i grove tern, kom dem på en bageplade med bagepapir og vend dem med olivenolie, salt og Garam Masala.

Sæt pladen i ovnen og bag hokkaidoen i 30 min.

Varm en pande til høj varme, rist cashwenødderne til de begynder ar dufte, blev ved panden da de hurtigt brænder på. Tilsæt karry og flagesalt, vend det godt rundt og tilsæt citronsaft. Lad det bruse op og hæld nu cashwenødderne og i et lille fad og rist dem i ovenen i 5-10 min, til de er tørre og sprøde.

Anret hokkaidoen på et fad, drys med granatæblekerner, nigellafrø, persille og top med de karry ristede cashewnødder.



Etiketter: , , , , , , , , , , , ,