Bønnesalat med jordbær, feta & balsamicoglace

 


Når regnen bare siler ned ( kom du til at tænke på Video Video lige der? ) så kan man godt have brug for at blive mindet om, at forår og lysere tider ikke er så fjernt længere.
Fx. er det slet ikke mørkt mere, når jeg tidligt om morgenen hopper på cyklen for at cykle på arbejde og det i sig selv er jo bare mega fantastisk. Fordi vinteren og jeg vi er så færdige med hinanden, derfor besluttede jeg mig også for, at den bakke jordbær som stod i Irma altså skulle med mig hjem og blive til en lækker og sommerlig salat - for jeg havde brug for lidt sommer i salatskålen.

Balsamicoglace er balsamico, der er indkogt til en sirupsligende konsistens. Og som har en skøn og kraftig smag af sursød balsamico.
Man kan vælge at lave den selv eller gøre som jeg, købe en flaske økologisk glace fra Svansø.

Du skal bruge:

400 g grønne bønner
250 g jordbær
100 g god fed feta

Balsamicoglace til pynt og som dressing.

Sådan gør du:

Damp bønnerne i 3 mini let saltet vand, hæld vandet fra gennem et dørslag og skyld dem med koldt vand, for at stoppe kogningen.

Skyld jorbærene grundigt, fjern den grønne blomst og skær jordbærene i kvarte.
Anret bønnerne i en skål og fordel jordbærene herover, smuldr med feta og pynt med balsamicoglace.

Salaten er rigtig godt til både bøf, fisk eller kylling.

Etiketter: , , ,