Spicy agurkesalat


Simpel, spicy og super lækker salat.


Har I langt mærke til efteråret virkelig har fået magt i denne uge?
Bladene på træerne findes i alle brunligt, gule og røde nuancer og begynder også at ligge som store bunker på jorden. Det er så smukt syntes jeg og jeg nyder cykelturen til mit arbejde hver morgen i tusmørket, hvor jeg kan se træernes forandring. På trods af efterårets fremskridt er jeg ikke helt klar til at gå all-in på rodfrugter og kål endnu. Mine smagsløg vil stadig gerne have friske og lette salater - derfor har jeg lavet en frisk og spicy agurkesalat. Det hænger nok sammen med at vejret stadig er dejligt mildt - og heldigvis for det! Før vi får set os om står træerne nøgne og det er mørkt og koldt udenfor. Men det er nu også hyggeligt at krybe ind i hulen med varme supper og tændte stearinlys. Indtil da en frisk og spicy salat.

Du skal bruge:

2 agurker
1 rød chili - kan erstattes af chili flager
3 forårsløg - kan erstattes af rødløg
1 lille bundt koriander - kan undlades  eller erstattes af mynte, men gør virkelig en forskel!
20 kalamata oliven uden sten

Dressing:

2 spsk balsamico
1 spsk olivenolie
1 fed hvidløg
Havsalt og frisk kværnet peber


Sådan gør du:

Start med at røre alle ingredienserne til dressingen sammen.

Skær agurken i i tern og/eller skiver og kom dem i en skål sammen med dressingen.
Rødløg og chili hakkes fint og kommes i skålen med agurk og dressing.
Skær oliven i mindre stykker og hak korianderen groft.
Vend det hele godt rundt og salaten er klar til servering.

Salaten passer godt alt slags kød og fisk.

Etiketter: , , , , , ,