Rodfrugt fritter med røget paprika dip


Sødmen fra de bagte rodfrugter passer super godt sammen med dippen med røget paprika. Faktisk kan jeg ikke komme i tanke om noget der ikke passer sammen med dippen. Jeg har blandt andet både brugt den til at røre en rest kylling op i og jeg har også brugt den til fiskefrikadeller - begge dele virkelige lækre.

RODFRUGTFRITTER:

Bruge de rodfrugter du bedst kan lide, jeg har brugt pastinak og gulerødder.

Rødderne skrælles og skæres i stave. Vendes i olivenolie og salt og bages i en 225 grader varm ovn i 20 - 25 min

RØGET PAPRIKA DIP:

2 dl soya yoghurt
2 spsk. vegansk mayonnaise
2 spsk. tomat pure
1 tsk. ahornsirup
1 fed hvidløg
1/2 tsk. røget paprika
Salt og peber

FREMGANGSMÅDE:

Rør alle ingrensene sammen og smag til med salt og peber.

Server dippen sammen med rodfrugtfritterne - eller til lige præcis det du syntes.


Etiketter: , , , , , , , ,