Indisk ratatouillegryde


// Nye og indbydende billeder er på vej til denne ret //


Aubergine, kokosmælk og karry er en særdeles god kombination.
Faktisk var det denne ret der fik mig til at kunne lide auberginer.

For efterhånden nogle år siden, fik et par gange jeg leveret  måltidsposer fra noget der hedder Middagsfred.
Denne ret er inspireret af en af opskrifterne der fulgte med, jeg har blot tilsat mit eget twist på retten og har tilføjet flere grøntsager og mere karry.

Retten er fuld af smag og mætter dejligt.



INDISK RATAOUILLEGRYDE:
- 4 portioer

4 dl kokosmælk (1 dåse)
3 porrer, i skiver
2 fed hvidløg, fint revet
2 auberginer, i store tern
1 rød peberfrugt,  i strimler
1 pose sukkerærter
1 tsk. tørret ingefær
2 tsk. karry
Saften fra 1 lime
Salt og peber

Koriander til topping

FREMGANGSMÅDE:

Varm en gryde op til mediumvarme, smelt kokosolien og steg porrerne heri i 5 minutter tilsæt  hvidløg, ingefær og karry og steg i yderligere 1 min.

Kom aubergine, peberfrugt, sukkerærter i gryden hæld kokosmælk ved, rør det rundt og lad set simre ved svag varme i ca. 15 min eller til grøntsagerne er bløde, men stadig har bid.
Smag tilsidst retten til med limesaft, salt og peber.

Server retten i dybe skåle med enten quinoa eller brune ris og toppet med frisk koriander.

FOTO & STYLING: Maria - Vanløse Blues
OPSKRIFTER: Maria - Vanløse Blues
GEAR & GREJ: -
REGI: -




Etiketter: , , , ,