Hvidkålssalat med mango & karry mandler

 
Kalenderen siger efterår og det gør vejret da så sandeligt også idag. Sikke en omgang regn og rusk.
Selv om jeg elsker efteråret, så behøver det jo ikke at gå totalt op i rodfrugter, supper og lune retter, så derfor har jeg lavet denne smagfulde salat, der bestemt sender tankerne hen på sydligere himmelstrøg.

Hvidkålssalat:

1 sommer hvidkål, fint snittet
1 bakke bønnespirer
1 mango, skåret i tern
1 håndfuld koriander, groft hakket

Dressing: 

Saften af 1 lime
1 fed hvidløg
1 spsk olivenolie
Havsalt & frisk kværnet peber

Alle ingredienser mixes sammen og smages til med salt og peber.

Karrymandler (stor portion så der er til snack også)

100 g smuttede mandler
1 tsk karry
Havsalt
Lidt olivenolie

Rist de smuttede mandler i en 200 grader varm ovn i 8-10 min.
Tag dem ud af ovnen, vend dem i lidt olivenolie og karry og rist den yderligere 3 min.
Afkøl dem på en tallerken og vend dem i salt.

I en stor skål vendes kål, mango, bønnespirer og koriander med dressingen. Top med karrymandler og salaten er klar til servering.

Jeg spise salaten sammen med et stykke kylling, som også havde fået et drys karry og dertil ailoi - min nye obsession, og mig som troede jeg ikke kunne lide mayonaise...

Jeg ønsker dig den bedte mandag!

Etiketter: , , , , , , ,