Hokkaidosuppe med grønkålschips

Jeg skal altså blive bedre til at lave supper, det smager jo super godt, men jeg syntes jeg mangler noget at tygge i. Løsningen på det: topping! Altså man kan jo nærmest komme alt oven på en suppe.
Jeg nævner i flæg; kikærter, kylling, kødboller,  Jeg fik lyn hurtigt spist grønkålschipsene, så jeg manglede igen noget at tygge på. Så jeg kom nogle små, rå blomkålsbuketter i - det var ikke helt tosset, en anden gang vil jeg bage dem først sammen med nogle krydderier, så er det lige i skabet!


Du skal bruge:

1 Hokkaido
1 spsk olivenolie
1 løg
3 fed hvidløg
4 gulerødder
1 spsk æbleeddike

Havsalt og frisk kværnet peber


Sådan gør du:

Skrub hokkaidoen under rindende vand.

Flæk græskaret med en skarp kniv og tag kernerne ud med en ske. Skær hokkaidoen i grove stykker. Varm olivenolie op i en gryde og steg hokkaidostykkerne ved lav varme i et par min.
Løg, presset hvidløg, gulerødder kommes i og svitses 1 minuts tid.

Tilsæt så vand, så det dækker halvt over grøntsagerne.
Læg låg på og kog i 15 minutter.
Blend suppen med stavblender og spæd til med vand, hvis den er for tyk.

Smag til med salt og peber og æblecidereddike.
 

Find opskriften på grønkålschips her.
 


Etiketter: , , , ,