Bønnesalat med peberfrugt, æble & hasselnødder

 
Igår var Alma og jeg en tur i Føtex for at handle, og mens vi står der i køen, kommer jeg til at bladre i Suverene succeser kogebogen, det er en meget hurtig gennem bladring, men mit øje fanger altså denne her bønnesalat og da vi kommer hjem med varerne, har jeg simpelthen fået salat på hjernen og var nødt til at lave den - og heldigvis for det, for mums den er god!
 
Bønnesalat med peberfrugt & æble
200 g grønne bønner
1 æble
1 rød peberfrugt
1/2 rødløg
1 håndfuld hasselnødder

Sennepsvinagrette:

2 spsk æblecidereddike
2 spsk olivenolie
1 tsk dijonsennep
Havsalt & frisk kværnet peber

Damp bønnerne i let saltet vand i 2-3 min, skyld dem straks med kold vand og lad dem køle ned.

Lav dressingen ved at røre alle ingredienserne sammen, smag til med salt og peber.

Skær æble og peberfrugt i tern, og løget i mindre tern.

Vend bønner, æble, peberfrugt og løg med dressingen og drys med hasselnødder og salaten er klar til servering.
 
 
 

Etiketter: , , , , , ,