Sunde kugler



Igår lavede jeg disse lækre sunde kugler til min datter (og jeg selv) i stedet for den klassiske slikskål til disneysjov. 
Jeg har lavet dadelkugler til hende mange gange før og hun er helt vild med dem, men jeg har aldrig serveret dem for hende som erstatning for disneyslikket, så jeg var spændt på hendes reaktion. 
De blev heldigvis modtaget med kyshånd og hun guffede lystigt hele 5 styk i sig og efterspurgte slet ikke "den ægte vare" - totalt win, og mor her var meget glad. 
Måske det var navnet på kuglerne der gjorde udslaget, de her hedder nemlig "Choko/bounty kugler" og som navet lyder så smager de ala bounty chokolade bar - de her, er bare helt uden sukker.

Choko/bounty kugler

Til 25-30 kugler skal der bruges:

150 g dadler (medjool)
50 g abrikoser
50 g cashewnødder
50 g mandler
6 spsk kokosmel 
2 spsk ren kakao
1 spsk jomfrukokosolie

Kokosmel eller kokosflager til at rulle i

Alt kommes i en foodprocessor og køres til en fin masse. Form dem som kugler og rul dem i kokos.
Til dem på køl i en halv til hel time inden servering.

Ingefær/kokos kugler 

200 g dadler
50 g mandler
50 g valnødder
5 spsk kokosmel
1 spsk jomfrukokosolie
1 tsk stødt ingefær

2 spsk kakao og 1 tsk kanel blandet sammen til rulning


Lækkert sundt slik til både børn og voksne  - velbekomme

Etiketter: , ,